divendres, 23 de maig del 2008

Això és MODernor



Obro el meu primer post dedicat al MODernisme, ja tocava i ja en tenia ganes. Ho faig per transmetre una sensació que jo i altra gent del meu entorn estem palpant, estic parlant concretament de certs moviments en l'escena Mod de casa nostra. No ho sé, potser és una percepció meva, però llegiu i reflexioneu.
L'aparició i l'esclat de la fornada indie catalana amb tocs molt MODernistes des de fa uns quants anys amanit amb un festival magnífic com és el PopArb, la revifalla del món scooterista (i no estic parlant de les maleïdes jaquetes i bolsos Vespa que porta la canalla, per favor), el redescobriment per part de força gent del Pop català dels seixanta (Eurogrup, Maria Cinta, Betina, Els 4 Gats...), malauradament amagat i oblidat pel franquisme i per la generació rock català dels 90, la reivindicació de discos i artistes molt Pop dels setanta (Dioptria, Sisa, Om...),però sobretot, és parlant amb gent de l'escena de tota la vida, que fa que es noti un cert ambient revivalero molt nostrat.
No ho sé, potser són cabòries meves o les ganes de veure-ho, però us posaré tres exemples: L'amic Miqui Puig (per mi i no em fa vergonya dir-ho, icona Mod de casa nostra) quan fa les seves sessions de Punxa Disc, no li costa gens, per exemple, posar la Núria Feliu o el Sisa. Una altra cosa molt recomenable és el web www.magicpop.cat, per a mi la millor pàgina de culte Mod de Catalunya, on es pot respirar també aquesta nova MODdernor.
L'últim que m'ha passat, va ser ahir, en un concert de Mishima a La Central de Vic, tot un luxe, un concert íntim i elegant. Allí ens vam concentrar com qui no vol la cosa tres o quatre amants de la cultura scooterista i soulera, i sense haver quedat prèviament. Ja em perdonareu però, Mishima, Vic i Mods costa de lligar, no?
Bé, i tal com diria aquell conill de la costa oest dels EEUU, això no és tot amics, ja n'anirem parlant de tot plegat. I lo bé que ens ho passem.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

canalla i no tan canalla.. que a tu també t'hi he vist amb una samarreta que hi diu vespa!

Elies ha dit...

Ens veiem a Vic, Eric. O igual demà al camp?

Ja estàs linkat, tu també.

PS: gran música. Els Mishima són molt bons

Magic Pop ha dit...

Una reflexió molt interessant. Primer que tot moltes gràcies pels comentaris sobre el Magic Pop. A més, el Miqui i Mishima apareixen regularment a la nostra web. Compartim amb tu aquesta sensació sobre la presència d'un "cert ambient revivalero molt nostrat". De fet aquesta nova "modernor" no pot ser com la dels seixanta britànics ni tampoc com la dels vuitanta quadrophènics barcelonins, tot i compartir certes arrels. Els nous temps són un exemple de la capacitat de mutació del moviment encara que sigui des de la vessant del revival. No oblidem que a l'art tot, o quasi tot, està inventat i la creativitat s'obté de les infinites combinacions dels elements ja existents. Si tenim clara aquesta perspectiva, ens evitarem moltes frustracions i podrem començar un altre cop aportant noves idees divertides i fascinants.

Salutacions modernistes
Àlex
Magic Pop

Anònim ha dit...

visca el modernisme! mori el noucentisme!