diumenge, 14 de setembre del 2008

ERC a Vic ja no il·lusiona


Què està passant a ERC a Vic? Crec que ni els mateixos protagonistes ho saben, la veritat és que la davallada és imparable, i no només jo, sinó molta gent del món sobiranista vigatà vaticina un fracàs espectacular a les properes municipals, a no ser que això canviï de la nit al dia.
Tot i ser militant, la veritat és que m'ho miro des de fora, altra feina sobiranista tinc, però mirant des de fora també es veuen coses i si, a més, parles amb gent del partit, doncs bé, te n'assabentes, de coses.
Això ja ve de lluny, i la veritat és que ara mateix hi ha tantes famílies a dins que es fa difícil veure cap a on anirà ERC a la ciutat. Val a dir també que tots plegats tenen alguna virtut, però també bastants, per no dir molts defectes: ERC a Vic ja no il·lusiona ni té massa credibilitat i això, per a mi, és el que han aconseguit totes aquestes colletes.
Em centraré, per una qüestió de màxima representativitat, en els dos regidors que tenim ara al consistori vigatà. La veritat és que, tècnicament, segur que fan molta feina i alguna fins i tot la fan bé, no tinc cap dubte, però és clar, aquí bé el problema, són simples tècnics, perquè per ser un polític complet fa falta que no sols siguin uns bons tècnics i bons estrategs, sinó també bons polítics; o sigui, que la seva ideologia la portin amb fermesa i convicció, i és aquí on rellisquen d'una manera magistral aquest parell.
Un dia, tot parlant del tema amb la regidora Gràcia Ferrer, em va dir exactament això, que ells anaven de cul amb els problemes municipals i que no podien parar atenció amb els temes netament ideològics que, d'altra banda, les CUP, molt hàbils, els hi plantejaven per fer-los caure en el parany. Tot i que jo penso que per ser polític has de tenir les dues vessants que abans he explicat, els dos vam convenir que necessitaven un assessor polític perquè no la tornessin a cagar (recordem que no van votar en contra que l'alcalde de Vic anés a rebre els borbons!), doncs bé, hi han tornat, i amb ganes: van presentar una moció alternativa a la CUP per no votar a favor de penjar, per l'11 de setembre, la bandera que representa el seu partit! Perdoneu, però això jo no ho entenc.
La Gràcia, que em mereix tots els respectes, no la conec políticament en profunditat, però ai las! el Joan López una mica sí. Aquest home, que ara a mi no em mereix cap respecte, bàsicament perquè em va mentir de dalt a baix sobre un tema de l'Ateneu La Central i jo, com un tonto, me'l vaig creure perquè jo el veia com un gran patriota, està aconseguint crear una animadversió espaterrant dins el sobiranisme vigatà que ni ell no s'ho pot imaginar . I en qui repercutirà? Tothom ho sap i és profecia, en ERC.
Per no explicar el seu paperàs a La Central, un espai espectacular que s'havia de convertir en un centre del sobiranisme transversal osonenc, una mena d'El Segle de València, o un casal important, tipus els Jaume I, i que ara és un local semi en desús, desendreçat i desmanegat (el bar, que havia de ser del rotllo, fa pena i fàstic) que serveix bàsicament perquè només una entitat hi faci les seves cosetes, entre altres, fer festes privades sense solta ni volta fins a altes hores, creant malestar entre els veïns, tot fent que fins i tot l'Ajuntament hagi hagut de posar ordre.
Un desastre i una pena, creieu-me. Desitjo que això canviï de veritat, pel bé d'Òmnium i pel bé del sobiranisme osonenc.

3 comentaris:

Josep ha dit...

Quan feu el congrés comarcal osonenc i el congrés local vigatà?

Anònim ha dit...

T'he vist a les notícies! Ha-ha-ha! Que bo!

ricard efa ha dit...

Acabo de veure la teva cara estampada a una noticia del vilaweb!

Fantàstic!!

I els impropèris del Guerres aquest per fer samarretes!!