dissabte, 14 de juny del 2008

Llarga vida a ERC!


Dia històric pel partit, segurament que és un pèl precipitat fer un post ara quan no fa ni una hora que s'ha acabat el congrés, però bé, l'ànsia se'm menja i tinc la necessitat de buidar una mica el pap.
Avui, ho haig de dir, he tornat a sentir pell de gallina com no sentia des de fa temps pel partit, ha sigut tot just entrar al lloc on es feia el congrés, al fotut Fòrum, un espai realment impressionant i gran, si home... aquell invent tant esnob dels sociates de BCN que no va servir per a res. Doncs bé, quan he entrat he quedat corprès de la quantitat de gent que he vist, per un moment m'ha semblat haver-me equivocat de partit i de lloc, em pensava que estava a la Duma soviètica o al parlament xinès, en el sentit de veure una sala immensa amb totes les localitats absolutament plenes de gent , realment impressionant. Això sí, mentres allà tots estan fabricats pel mateix patró, aquí com a catalans, evidentment, la varietat era la tònica general.
Malgrat les notícies d'ultimíssima hora d'ahir a la nit, que deien que hi havia un pacte Puigcercós-Carod, avui s'ha trencat tot, i el tigre de Ripoll s'ha imposat i ha col·locat a tota la seva gent a l'executiva. Tota? nooo! El senyor Vendrelletti ha sigut l'únic que ha quedat fora, perquè serà? Bé, suposo que ell ja farà autocrítica, espero...
Estic molt content, i sabeu perquè, doncs perquè el partit ha recobrat (en part) la unitat i estic segur que en surtirà reforçat després d'aquest històric congrés. Però encara ho estic més perquè s'ha fet justícia amb la candidatura de l'Uriel, la que jo havia votat i la que penso que té la millor estretègia pel partit i pel país. Esquerra Independentista ha aconseguit col·locar esmenes importantíssimes a la ponència definitiva, tant importants com que ERC mirarà de convocar una consulta popular per demanar als catalans si autoritzen el govern català a negociar amb l'espanyol el reconeixement del dret de decidir dels catalans sobre l'estatus polític que desitgi el Principat via referèndum, o una que diu que s'han de separar els càrrecs de partit dels de govern, i una altra que insisteix en el caràcter assembleari del partit. Felicitats Uriel i cia! Us ho mereixíeu!

Bé, podem està contents tots plegats, militants, simpatitzants i catalans que s'estimen el país en general perquè ERC avui s'ha posat les piles, ara només haurem d'esperar com reacciona la nova executiva davant als reptes del país i com ho plasma al govern. Jo ho tinc clar, qui traeix i no compleix els pactes al govern no és ERC, sinó el PSC-PSOE, i per tant a la tardor s'ha de renegociar a l'alça el pacte, si no és així voldrà dir que el nostre president (d'ERC), no haurà fet cas a les bases del partit.
Per cert, lo millor del dia: la xiulada monumental al sociata Iceta.