dimarts, 27 de gener del 2009

Refree

Feia temps que volia escriure quatre ratlles sobre el músic Raül Fernandez, el responsable del projecte Refree i d'altres mogudes musicals. El mateix temps que fa que un bon dia vaig descobrir-lo a ell i la seva meravellosa música.
No el conec personalment, però fa tota la sensació que és un d'aquests paios barcelonins que per un cantó desprenen modernor i per l'altre timidesa, donant un resultat entre interessant però també distant, un indie vaja. Bé, en tot cas el que més m'interessa és la seva música, és clar.
Portem uns pocs anys ja amb l'esclat del Pop indie a casa nostra, i la veritat és que ens en sortim prou bé. Servidor, que no venia d'aquest món i poc Pop escotava, m'hi he ben enganxat i sobretot me n'he alegrat molt que per fi hàgim normalitzat aquest camp a casa nostra, fent que molts cantants i compositors sobretot de la capital catalana, veiessin la llum i apostessin per fi fer música moderna, normal i interessant en català.
Doncs bé, entre tots plegats, per mi hi destaca Refree bàsicament per la seva qualitat musical, la sensualitat de les seves cançons i la barreja interessantísima i pocs cops escoltada, entre el Pop més Pop (entenguem Beatles per exemple) i el Jazz, passant fins i tot per melodies tan senzilles com les que et podria cantar la mare al bressol, però harmonitzades amb gust i intel·ligència. Aquesta és precisament la característica, que diferencia el que entre amics anomenem "el típic rocket" amb el Pop ben fet. Reitero, hi ha molta qualitat en els seus músics (m'encanta l'Oriol Roca, el baterista), i sobretot molt talent en les seves composicions.
El vaig descobrir amb el seu LP La Matrona, després el vaig veure amb l'espectacle Immigrasons, amb l'esplèndida cantant Sílvia Pérez, i l'últim que he escoltat és el seu següent treball titulat Els Invertebats. Esperarem en delit altres treballs seus.
Us deixo amb dos videocplis seus. El primer és una bonica cançó titulada La Reina de les Neus. El segon és una magnífica versió del Serrat, titulada Menuda.




1 comentari:

JRoca_Font ha dit...

A mi de Refree m'encanta la cançó Batís, la podria escoltar un dia sencer. La lletra està basada en la novel·la "la pell freda".
Salut